VVV-formule

De vrijetijdseconomie wordt steeds belangrijker. Ook als economische motor. Bestemmingen zijn daarom op zoek naar hun ‘DNA’. De relatie tussen de vraag van de consument en het aanbod van de bestemming speelt hierbij een grote rol. Een sterk merk (de naamsbekendheid van de VVV is maar liefst 98 procent) en een krachtige belofte zijn hierbij essentieel.

VVV verbindt

VVV, hét consumentenmerk op de vrijetijdsmarkt, is de gastheer die de verbinding legt tussen de wensen van de consument en het ‘DNA’ van de bestemming. En dat doet de VVV als geen ander. Doordat zij geworteld is in de ‘couleur locale’ en daardoor de persoonlijke gids is die het bezoek aan de bestemming weet te verrijken. De VVV-formule vormt als het ware de gereedschapskist voor dit gastheerschap.

VVV-formule

De VVV-formule biedt destinatiemarketingorganisaties de juiste tools voor het waarmaken van de VVV-merkbelofte ‘je voelt je verrijkt door de couleur locale’.
Zo geeft de VVV-formule het gebruiksrecht op het ijzersterke consumentenmerk VVV. Verder maken onderdeel uit van de VVV-formule:

  • het voeren van een VVV-vestiging (‘beleveniswinkel’);
  • het exploiteren (bij derden) van een VVV-agentschap (‘shop-in-shop’);
  • het exploiteren van een VVV i-punt (digitale informatiezuil);
  • het gebruik van de Nationale databank voor Toerisme, Recreatie en Cultuur;
  • het gebruikmaken van landelijke distributiekanalen als vvv.nl, de VVV widget en de VVV NL app;
  • het exploiteren van NDTRC CMS/websites;
  • ondersteuning vanuit VVV Nederland;
  • het VVV-assortiment, waaronder de VVV Cadeaubon, de VVV Dinercheque en de VVV Lekkerweg.