Cadeaukaartklant winkelt graag online

De nieuwe digitale VVV Cadeaukaart, die sinds vijf maanden beschikbaar is als alternatief voor de traditionele papieren cadeaubon, is een groot succes. De digitale VVV Cadeaukaart wordt al in maar liefst 29% van de gevallen bij online acceptatiepunten (zoals webwinkels) besteed. Daarnaast zijn de verkopen van de kaart in het eerste kwartaal van 2018 met 17% gestegen t.o.v. vorig jaar.  Deze ontwikkeling versterkt de positie van VVV Nederland als marktleider in de cadeaukaartenmarkt.

Online winkelen met cadeaukaart populair

Uit gegevens van VVV Cadeaukaart blijkt dat consumenten de kaart voornamelijk online gebruiken om cadeaus te kopen (fonQ.nl), eten te bestellen (thuisbezorgd.nl), voor het kopen van mode (zalando.nl) en speelgoed (intertoys.nl).

Erwin de Zeeuw, directeur bij VVV Cadeaukaart: “De belofte van de VVV Cadeaukaart ‘van winkel tot web’ komt dan ook goed naar voren in de cijfers, want niet alleen weet de cadeaukaartklant het tegoed eenvoudig online te besteden, ook zien wij dat bestedingen in de fysieke retailwinkels nog onverminderd populair zijn. Vooral ketens als de Bijenkorf, Gamma, Blokker, Hema, Kruidvat, BCC en ICI PARIS XL spannen de kroon; daar wordt de kaart veelvuldig ingeleverd. In de eerste vijf maanden zijn er al meer dan 2,5 miljoen cadeaukaarten verkocht, met een gemiddelde waarde van € 30,-. Hiermee geven wij de belofte dat wij ondernemend Nederland omzet “cadeau” doen concreet inhoud”.

Verkopen VVV Cadeaukaart in de plus

Hij vervolgt: “De afgelopen maanden waren zeer spannend, omdat we een vertrouwd, papieren product hebben vervangen door een nieuw digitaal product en de resultaten mogen er zijn! Ons marktaandeel qua verkopen in de retail is sinds de introductie van de nieuwe kaart opgelopen van 11% in oktober naar 18% eind december 2017. Daarnaast is in het eerste kwartaal van 2018 de omzet van de VVV Cadeaukaart met 17% gestegen t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. Hieruit blijkt dat consumenten het product zeer waarderen”.