Gastvrij Nederland

VVV Nederland maakt zich sterk voor een gezonde en florerende vrijetijdseconomie. Daarom is VVV Nederland actief lid van Gastvrij Nederland, de Nationale Raad voor toerisme, recreatie, horeca en vrije tijd. Gastvrij Nederland spant zich in de toeristisch-recreatieve bedrijvigheid binnen Nederland in de volle breedte te versterken zodat toerisme en recreatie kunnen uitgroeien tot een dynamische en duurzame sector die een hoogwaardige productbeleving biedt tegen gunstige prijs- en kwaliteitscondities.

Naast VVV Nederland zijn lid van Gastvrij Nederland: ANVR, CLC-Vecta, Club van Elf, HISWA Vereniging, Koninklijke Horeca Nederland, Koninklijk Nederlands Vervoer, Nederlandse Vereniging van Luchthavens/Schiphol, Nederlandse Vereniging van Dierentuinen, RECRON, Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties en de Vereniging van Evenementenmakers. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en ANWB zijn geassocieerd lid. Gastvrij Nederland is gelieerd aan VNO-NCW en MKB Nederland.