skip to Main Content

VVV Licentie

Op 22 februari 1885 werd in café Walram in het Zuid-Limburgse Valkenburg de eerste VVV opgericht. Een aantal ondernemers zocht naar mogelijkheden om hun regio te promoten en bezoekers te laten zien er ervaren wat Valkenburg te bieden heeft.

Na de start in Valkenburg ontstonden er VVV’s in heel Nederland. Onafhankelijke vestigingen zijn nauw met elkaar gaan samenwerken waaruit de landelijke koepelorganisatie VVV Nederland is ontstaan.

VVV Licentie

Samen met VVV- en destinatiemarketing- en management organisaties (DMO’s) in het land heeft VVV Nederland een samenwerkingsmodel ontwikkeld, de VVV Licentie.

De VVV Licentie geeft het recht om het VVV merk te voeren op fysieke locaties en in (online) media uitingen over de bestemming. VVV- en DMO’s gebruiken het VVV merk ter ondersteuning van de marketing van de bestemming. Visitormanagement & hospitality maken daar een onlosmakelijk onderdeel vanuit. Het VVV merk is hiervoor het meest herkenbare toeristische merk in Nederland en wordt op circa 400 locaties in het land ingezet als baken voor gastheerschap.

VVV Nederland helpt, ondersteunt en faciliteert VVV- en destinatie marketing organisaties met de VVV Licentie bij het bereiken van haar hospitality en destinatiemarketing doelen.
Bij VVV Nederland zijn +/- 65 licentiepartners aangesloten die actief gebruik maken van het VVV Merk.

Meer over de mogelijkheden van de
VVV Licentie lees je in de brochure
VVV en destinatiemarketing 2021”.

Back To Top