skip to Main Content

Herre Dijkema verlaat directie VVV Nederland

Per 1 maart 2017 verlaat Herre Dijkema de directie van VVV Nederland om algemeen directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen/Visit Veluwe te worden. Kerntaak van RBT KAN is het verzorgen van de (toeristische) marketing van de regio Arnhem Nijmegen in binnen- en buitenland. Daarnaast vervult de organisatie de rol van gastheerschap met het merk VVV. In 2015 richtte RBT KAN de business unit Visit Veluwe op om zo ook de toeristische marketing van de Veluwe vorm te geven.
Herre Dijkema is sinds 2013 directeur Financiën en Organisatie en vormt samen met algemeen directeur Kees van Wijk de statutaire directie van VVV Nederland.

Algemeen directeur Kees van Wijk betreurt het vertrek van Herre Dijkema, maar is blij dat hij betrokken blijft bij het VVV merk en netwerk: “Herre heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van VVV Nederland als marktleider cadeaubonnen en cadeau-kaarten en merkleider toeristisch gastheerschap in Nederland. Ik kijk ernaar uit om straks met hem samen te werken in zijn nieuwe rol als boegbeeld van een belangrijke partner van VVV Nederland, het RBT KAN.”

Herre Dijkema is verheugd over zijn stap naar het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen/Visit Veluwe, maar vindt het ook spijtig om VVV Nederland te verlaten: “Met buitengewoon veel plezier en genoegen heb ik de afgelopen jaren met mijn collega Kees van Wijk en de medewerkers van VVV Nederland gewerkt aan het naar de volgende fase brengen van VVV Nederland. We hebben een aantal belangrijke stappen gezet in de business van VVV Nederland, waarbij het verminderen van de afhankelijkheid van het rendement op belegd vermogen, de introductie van nieuwe producten zoals de VVV Giftcard, maar ook de nieuwe licentie voor de VVV-organisaties enkele van de in het oog springende zijn. VVV Nederland is financieel gezond en er ligt een duidelijke, strategische agenda voor de komende jaren. Dat alles samen maakt dat ik weliswaar met pijn in het hart, maar ook met veel vertrouwen in de toekomst van VVV Nederland, de organisatie verlaat.”

VVV Nederland is marktleider van cadeaubonnen en -kaarten en de licentiegever van het VVV merk en de netwerkorganisatie van de Destinatiemarketing (DMO)/VVV organisaties in Nederland. We zorgen voor geef- en winkelplezier bij de consument en we stimuleren de lokale en regionale economie door de omzet bij Retail, horeca en de vrijetijdssector.

Back To Top